Elso munkanap... hirtelen sok volt az info... Rengeteg nev, rengeteg arc, rengeteg iroda... ki mit csinal?? Nagyon nem tokeletes a franciam... altalaban mindent megertek... de nehezen megy meg a beszed... de szinte orarol orara jobb...
Ami nagyon furcsa meg.... mindenki nagyon kedves... puszi-puszi... hogy vagy... szoval le kell vetkoznom ezt a kelet-europai magamba zarkozast... nyitottnak tartom magam, mosolygosnak... de ey itt hatvanyozottan mukodik... az utcan is mosolyognak ram... ram koszonnek... elvezem nagyon...
a munkahelyen is sok a harsany, jo kedvu ember... mondhatni mindenki az... Szoval nem lesz gond...
Kicsit zavart, h nem tudom meg mit kell csinalnom... nem szeretem a munkaidot semmittevessel tolteni. Probaltam atnezni a levelezorendszert... gyakorolni a billentyuzeten az irast... megnezni az elozo onkentesek prospektusait, plakatjait... ilyesmi...
aztan kitalaltam, h csinalhatnank egy kis bemutatkozo plakatkat, ilyen: Monika vagyok, magyarorszagrol jottem, keressetek batran, ha erdekel az EVS, Europai Mobilitas... Mert kb ilyen EVS koordinatorok leszunk...
Szoval ezzel lekotettem magam... aztan atnezettem... tipp-topp lett... talan mar hetfon ki is rakjuk... mert ugye be kell varnom Jorget... Vele vannak kisebb gondok... nehezen ertetem meg magam vele... Nem igazan tud franciaul... de hatalmas az onbizalma... folyamatosan beszel... megallas nelkul... allandoan felreert... probalok turelmes lenni, de a 6. ora utan mar nehez... mire megertette, h mit is akarok csinalni.. aztan mire egyaltalan neki allt... aztan mire sikerult kijavitatnom vele neheny alapveto nyelvtani hibat: Je ma apelle Jorge... es a tobbi... vegul mar megformaztam en... de meg mindig vannak benne nyelvtani hibak.... de nem hisz nekem... szoval nem lesz konnyu egyutt dolgozni vele... azt gondolom...talan par het mulva... mikor mar en is jobban tudok beszelni, o is... konnyebb lesz... de nagyon le tud farasztani... az teny... Ra is kerdezett ma erre a mentorom, h mi a helyzet, h birom... hat birom... turelmes ember vagyok... o nagyon feszegeti a hatart... megoldom...
Ahogy egyre tobbet tudok meg a munka jellegerol... egyre jobban tetszik... imadom ezt, mindig is imadtam... beszelni az emberekkel, segiteni nekik, tajekoztatni oket... biztatni... szerintem nagyon fogom szeretni... csak a rutin resze menjen minel elobb: a levelezesek, az adminisztraciok... kicsit izgulok, de tudom, h meg tudom tanulni... szeretnem, ha minel elobb gordulekenyen menne es aztan mar az emberekre koncentralhatok... amugy olyan erzesem van, mintha kaptam volna egy nagyon, nagyon motivalo munkat... egy korrekt... sot talan a korrektnel kicsit jobb fizetessel... mindenem megvan... minden adott, h kulonosebb gondok nelkul eljek, dolgozzam itt... nem kell aggodnom semmi miatt... cserebe tenyleg szeretnek majd jo munkat vegezni... el sem tudnam mondani mennyire orulok, h itt lehetek... azt gondolom ez egy olyan lehetoseg, amit nem szabadott kihagyni... rengeteget tanulhatok, rengeteg tapasztalatot gyujthetek es nem utolso sorban vegre valora valik a nagy almom: megtanulok rendesen franciaul... talan mar jovoheten elkezdunk orara jarni... azt gondolom jot fog tenni az elso par honapban... csak, h belerazodjam...

Megjegyzések

  1. Nekem is ez volt az első tapasztalatom. Mindenki puszi-puszi hogy vagy? és még fél év után is nem tudtam teljesen levetkőztetni magam ilyen lazává, mert nem tudom, hogy kihez illik kinél nem... stb :)

    Örülök, hogy tetszik, de ne aggódj még ez az első heted, mindenbe bele fogsz jönni, hogy hol mit kell csinálni. Az ötletek sem azonnal jönnek meg :)

    Örülök, hogy ott vagy és hogy valóra válik az álmod :) Nagyon szurkoltam végig, hogy te legyél a "kiválasztott" :) Próbáld kiélvezni minél jobban és tök jó, hogy már is feltaláltad magad, hogy hol vannak ingyenes koncertek, film múzeumok stb. Én itt az idővel ezzel kapcsolatban egy kicsit téli álmot alszok :) Most tavaszodik, most kezdek feléledni én is, a nyelvbe is csak most kezdtem beletanulni.

    Tipp-topp a franciád 3 hónap múlva perfekt lesz :) annyira hogy azt hiszik majd hogy helyi vagy ;) Bennem azért ez kétséges, hiszen én szeptembertől kezdtem el ezt az egészet és rám tört a pánik, hogy fél időben vagyok "hogy neeee már csak 6 hónapom van megtanulni franciául"

    Jorget a spanyol srác? erre következtettem ki az írásokból. Ha már az első héten így feszegeti a határokat, 10 hónap alatt előbb-utóbb le kell vele ülnöd megbeszélni a dolgokat :) de még várj, hát ha elmúlik a nagy kezdeti lelkesedés :)

    VálaszTörlés
  2. jaja... majd latom, ha mar elkezdunk tenyleg dolgozni... akkor derul ki ugyis igazan.. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

+ 1 HÓNAP: Francia Guyana - Első nap