2O24. MÁRCIUS 25.


Sentier de Montabo,  Sentier de Mont Bourda

 

Nah hát mivel is kezdjem. Az egyik dolog, amit most nagyon élvezek itt, ahol lakom az a közeli két túraútvonal: Sentier de Montabo és Sentier de Mont Bourda. Mindkettő nagyjából 2O perc sétányira van a szállásomtól. Először a Sentier de Montabo-t jártam be. Az a google vélemények alapján kecsegetetőbbnek tűnt. Egy könyvtárban töltött nap délutánján úgy éreztem mehetnékem van. Ekkor választottam, ki ezt az útvonalat. Hazamentem, átöltözem: farmer, cipő... kicsit túlaggódtam a dolgot. Elmentem a google maps szerinti kiinduló ponthoz. Azt írták, hogy ugyanott kell visszamenni, ahol végig megyünk. Ez, mint kiderült: nem igaz. A messzebbi pontjához sétáltam el, az út mellett a tűzőnapon. (Update: azóta vettem egy esernyőt, igy már saját árnyékom is van.) Délután  4 körül lehetett. Ahogy elindultam már jöttek szembe emberek. Ez kicsit megnyugtatott, de azért így is elég félelmetes volt elsőre. Mivel azt hittem majd ugyanitt jövök vissza, azért először gondoltam elmegyek a „végére” és majd visszafelé jobban meg-, megállok. Tulajdonképpen egy domb szélén visz az út, nem emelkedik túlságosan. Azért nem könnyű terep. Van fel-le, ágak, kövek, de elég jól karban van tartva, itt-ott lépcsők vannak kialakítva és egy-két híd is. Van egy nagyon szép kilátó pont. Egy nagy sziklára lehet kimenni és onnan körbe nézni. Állítólag delfineket is lehet látni ha az ember türelmes. Viszonylag sok emberrel találkoztam. Népszerű futó hely. Én nem futottam, de rendesen megizzadtam. A farmer (amit az esetleges kígyók miatt választottam... kicsit túlgondolva a dolgot) egyáltalán nem volt jó választás. Nagyon meleg volt, nagyon izzadtam. De megint azt tapasztaltam, mint Új-Kaledóniában. Ahogy mentem és mentem éreztem, hogy fárasztó, de közben töltődtem is fel. Nehéz leírni az érzést, de elmondhatom, hogy abszolút túlteljesítettem a jelenlegi állóképességemet. Ajánlják is egyébként, mint túrát, kezdőknek, hogy megszokják a melegben, magas páratartalomban való túrázást. Többször ámultam és bámultam... hallgatóztam. Végül egy fél majmot láttam. Valószínűleg mivel sok ember jár arra, túl sok állatot nem lehet látni. Talán ha reggel korán megy az ember. Ez volt szerdán. Pénteken újra visszamentem és már a hozzám közel eső kiindulóponttól tettem meg oda-vissza azt utat. Már jobban nézelődve. Így, hogy már tudtam mire számítsak sokkal rövidebbnek tűnt. Meg is álltam a nagy kőnél kicsit nézelődni, de delfineket továbbra sem láttam.




A Mont Bourda útvonal kiinduló pontját már a második napomon láttam, mert a hozzám közeli strand, a Plage de Montabo egyik végéről indul. De látszott, hogy elég elhagyatott és be van nőve gazzal. Akkor még nem mertem nekiindulni. A strandról látszik egy szikla, a google is jelzi kilátópontnak. Gondoltam ez az út vezet oda. Így következő vasárnap azt terveztem, hogy nem erőltetem meg magam túlzottan és csak kimegyek a strandra és onnan maximum elsétálok ahhoz a kilátó ponthoz. El is indultam egy ponton az ösvényen, ami mint kiderült egy az egyben átvitt a Mont Bourdán. Hegynek lehetne fordítani, de inkább csak domb. Na ez sokkal vadabbnak bizonyult. Nagyjából egy óra volt átjutni rajta. Egy emberrel sem találkoztam. Itt-ott látszottak lépcsők (ilyen deszkával megtámasztott föld), de nagyon el van hanyagolva az egész. A terep is sokkal nehezebb, mint a Sentier de Montabo-n. Nagyobb a szintkülönbség is. Hála ég eltévedni azért nem lehet. De ahogy elindultam már rengeteg mozgást hallottam körülöttem. Valami földön élő kis állatot meg is láttam egyből. Egyáltalán nem zavartatta magát. Próbáltam megkeresni utána, hogy mi lehetett, de egyelőre nem találtam. Valami fakopáncs félét is láttam (akik az itteni állat és növényvilágról szeretnének pontosabb információkat kapni, azok nem jó helyen járnak... bocsánat). Amit nagyon szuggerálok az a lajhár. Állítólag azt is lehet látni itt a városon belüli kis erdőkben. Két helyen nagyon durva állat szag volt. Mint mikor állatkertben járunk. Az elsőn inkább csak átszaladtam. Egyszer néztem a telefonomra és azt láttam a térképen, hogy épp egy nagy zöld folt közepén vagyok. Nem mondom, hogy féltem. Már kezdem megszokni. De nem segített, hogy senkivel sem találkoztam, az út eléggé be volt nőve és rengeteg avar volt a földön. Az út vége felé láttam több majmot is a fák koronái között, de olyan érzésem volt, hogy mikor észrevettek, inkább elbújtak. Utána már hiába szuggeráltam őket, alig láttam egyet-egyet. Kiértem a végére fáradtan, leizzadva. Kimentem a partra, ott is volt egy szikla. Gondoltam kicsit erőt nyerek és eldöntöm, hogy merre menjek vissza a strandra. Végül megkerültem a „hegyet” igy 25 perc volt. Átkelni rajta majd egy óra.



Gondoltam mikor ha nem most: fürdök egyet. Nem volt túl hívogató. Megint nagyok voltak a hullámok. Rájöttem, hogy azért is nagyon más, mint Új-Kaledónia, mert ott szinte végig korallzátonyok vannak így minden part menti rész tulajdonképpen egy öböl. A hullámok megtörnek a korallzátonyon. Hát itt nem. Végül nem mentem be teljesen, de már a térdemig érő víznél is volt, hogy a fejemig betakart egy hullám. Igy végül csak inkább álltam, mászkáltam, ültem a szélén és élveztem a hullámokat. Vasárnap délután révén egész sokan voltak. Családok kipakolva, többen grilleztek is. Kutyát sétáltattak, sétáltak. Órákat ott maradtam. Azon kaptam magam, hogy ez most jó. Már ment le a nap, már árnyék volt parton, pont kellemes a hőmérséklet, a látvány pedig gyönyörű. Alig tudtam otthagyni. Már bőven ment le a nap mikor elindultam.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

+ 1 HÓNAP: Francia Guyana - Első nap