Egy laza csutortok este...




Csutortok estere elterveztuk az amerikaival, hogy elmegyunk KAVA-t inni. Csendes, beszelgetos este. Megkerdezte a csaladjuknal dolgozo not, hogy melyik helyet ajanlja. Chez Felipe… de hogy tul bonyolult elmagyarazni ezert inkabb elvisz minket. A belvaros kozepen volt, de tenyleg nagyon eldugott helyen. Egy kis kert a belvaros kozpontjaban. Megerkeztunk, kiseronket nagy tarsasag fogadta. Odaultunk kozejuk, beszelgettunk. Majd az egyikojuk felajanlotta, h menjunk at hozza es egyunk Roussette-t. Eloszor fogalmam sem volt mi az, de minden erdekel szoval miert ne…
Kiseronktol elkoszontunk es 2 baratjaval folytattuk az utunkat. Elmentunk egy masik Nakamal-ba (igy hivjak azokat a helyeket, ahol lehet kavat kapni). A varosszelen volt egy ipari negyedben. Tobb kis boxbol kinaltak a Kavat, de ujdonsult kiseroinknek megvolt a bevalt helye. Ezuttal legalabb 5-ot ittam, de semmi kulonosebbet nem tapasztaltam. Kicsit meglattam azert ennek az arnyoldalat. Sokan szinte minden este ott vannak. De ez mindennel igy van. Semmit sem jo tulzasba vinni. Egyik munkatarsam mondta, ha az o apukaja peldaul csak akkor iszik Kavat amikor a hagyomany megkivanja, csak ugy szorakozasbol nem.
Nyami
Utana atmentunk egy lakasba, hala isten nagyon kozel hozzam…es jott a “vacsora”. Szoval ROUSSETTE = “denever”; mindenki mondja, hogy nem teljesen denever es ez egy masik faj. De nekem denever: szoros, egerszeru valami, ami repul… denever. Hivhatjuk mashogy, de akkor is azt az erzest kelti bennem. Szoval feltalaltak (nem volt nalam sajnos a fenykepezogepem) : rizs=oké. Aztan egy nagy fekete valami. Ez lenne o vagy mar csak az. Eloszor nem nagyon piszkalgattam, neztem az amerikait, hogyan reagal. Kiderult, h nem sok nem feldolgozott etelt latott meg. Peldaul a fott tojas is extrem volt neki, meg majd kesobb a disznofej… szoval elkezdte nezegetni, h mi is van a tanyerjan. Irto aranyos volt. Oke, ez itt a szarnya, ez itt a teste …essss ez itt a FEJE!!!! Oke azt is meg kell enni? Megprobalta felnyitni a fejet: aaaaaaaa, azok a fogai!!!!!! Vegul vendeglatonk (egyebkent o maga vadaszta) segitett. Az agyat kell megenni meg a nyelvet. Na en par percig elmerultem a nezelodesben. Aztan mondom en is neki latok. Azt gondoltam, h ketten kaptunk egyet es igy fej nekem nem jutott, de igen… szoval hasonlo proceduraval hozzafertem en is mindenhez. Becsuletesen minden reszet megkostoltuk. Nem olyan rossz. Bizarr. Mindenkeppen az, de van egy fura, eros mellekize is. Ami vagy tetszik, vagy nem. Hat nekem inkabb nem. Nem is ettuk meg az egeszet. Tenyleg inkabb csak kostolgattuk. Az agy, nyelv, belsosegek voltak a legjobbak. Az kb mint a csirkenel. Nem volt meg az a mellekiz. Jo volt azert utanakuldeni egy nagy pizzaszeletet.
Bocsi
Igy alakult a csutortok estenk. Masnap pedig indultunk (megint stoppal) eszakra. Egy olyan helyre amire mindenki felkapta a fejet: “Miert? Biztos? Veszelyes. Ismertek ott valakit? Egyedul ne setaljatok!” Szoval erdekesen indult, erdekesen folytatodott es erdekesen zarult… de ezt majd egy kovetkezo bejegyzesben.


Megjegyzések

  1. jaj nekem... moi, c'est trés trés trés bizarr :D roussette pouvre.... :D

    amúgy kíváncsi voltam a névelőjére és a pálfy szótárban meg a sztakiban sem ismert a roussette.. a denevérre a la chauve-souris van megadva. erről te mit tudsz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is nagyon bizarr volt... gondolhatod... a fejevel...
      egyszer ettem... nem kivanok tobbszor...

      Szerintem ez itteni elnevezes... Nekem chauve-souris... :) de mikor mondom, h chauve-souris allandoan kijavitanak, h nem, nem ez mas... ez nem az... :)

      Törlés
    2. de majd megirom Palfynak az eszrevetelt... hogy mi is a koncepcioja az ilyen szavakkal kapcsolatban... :)
      de sztem lehetetlen ezekkel a szavakkal mit kezdeni... tul sok lenne... pl Tahiti, Réunion, Haiti... biztos mindenhol van egy csomo ilyen szo...

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

+ 1 HÓNAP: Francia Guyana - Első nap