Egy kis misztikum...

Egyik nap olvastam az egyik kis tajekoztatoban egy osi italrol... a Kàva-rol... persze egybol felkeltette az erdeklodesemet... utana olvasgattam itt-ott ... egy kis misztikum... mivel a drogprevencios; fugossegekrol szolo resz vegenel volt, gondoltam nem firtatom egyelore a dolgot... majd idovel... ha mar jobban ismerem a korulmenyeket ... szoval annyiban is hagytam...
A szervezet lakasaban lakunk... Neha jonnek videkrol munkatarsak; akik ott alszanak par napokat... gondoltam ez jo alkalom lesz uj embereket megismerni... Hetfon erkezett az elso vendegunk... La Foa -bol... ex katona; evekig elt Afrikaban; most nehezen kezelheto fiataloknak tart lovas foglalkozasokat; elzarkozott torzseket keres fel... es a tobbi... szoval erdekes beszelgetotars.... nagyon jol ismeri az allatokat... vegre volt valaki akit kifagathattam az elovilagrol... mire kell vigyazni... ilyenek...
Es egyszer csak szoba hozta a Kavat... eloszor nem ertettem mire gondol... aztan leesett; h igen... Ez az amirol olvastam... kertem meseljen rola... erre azt felelte; ha van kedvem elmehetunk megkostolni... hat persze; hogy volt...
Piros lampa jelzi azokat a helyeket ahol lehet kapni... Ahova mentunk egy kertben volt... sokaig kellett lefele menni... a novenyzet nagyon buja volt... kis osvenyeken haladtunk... bujkalva az agak alatt... mindenhol kis beulos reszek... asztalok; szekek... itt-ott kisebb nagyobb tarsasagok... Kiserom elmondta; h mindenfele ember megfordul itt... a ketkezi munkastol a miniszterig... Nem kocsma, vagy bar jellege van... bar alkoholt is lehet kapni... inkabb ilyen meditacios helynek tekintik... a csendes; kellemes tarsalgasok helyenek...
Lementunk a pulthoz... egy nagy edenyben ott volt a kava... mellekelek egy linket... hogy  mirol is van szo, ne csak az en szavaimmal, mert szerintem nagyon erdekes:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kava
kokuszhejban szolgaltak fel... es akkor jott a rituale... van a pulttol nem messze egy mozaikokkal kirakott kis kadszeruseg... Ugy nez ki a folyamat; h odamegyunk, egy picit kiontunk felajanlva az osoknek... aztan megiszuk... a vegen pedig kopunk egyet... szinten az osok tiszteletere... majd magunkhoz veszunk egy kis ragcsalnivalot... ropi; mazsola volt kikeszitve ... es keresunk egy szimpatikus helyet... leulunk es beszelgetunk... Ahogy megittam ereztem; h az ajkaim elzsibbadnak... ultunk a kertben; a palmafak alatt es beszelgettunk... Osszesen harmat ittunk... kiserom elmondasa szerint 5ig szinte semmi komolyabb hatasa nincs mivel nagyon higitott verzioban kinaljak... kevesbe hatasos igy; mint egy pohar bor... sok helyi munka utan lejon... megiszik jo par poharral... majd hazasetal elmelkedve es aztan jot alszik... semmi mellekhatasa nincs... nincs masnapos fejfajas... Nagyon durva gyakori fogyasztasnal elofordulhat borszàrassàg; de ennyi...
Osszesegeben elmondhatom, hogy hihetetlenul jo erzes volt reszesenek lenne egy ennyire osi dolognak, mondhatni szertartasnak... semmi kulonesebbet nem ereztem... talan kicsit tobbet mosolyogtam; de nem tudom, h a kava miatt volt-e vagy pusztan a tudat, h itt vagyok ezen a mesebeli helyen es reszeseve valtam egy osi hagyomanynak... mindig is vagytam ilyen elmenyekre... sovarogva olvastam mindenfele indian ritualekrol... varazsereju novenyekrol... es tessek... most itt vagyok... es ez most tenyleg velem tortenik... igazi magic garden volt...
 utana meg korbekocsikaztuk a varost... eloszor lattam Nouméat ejszaka...

Megjegyzések

  1. ez tök jól hangzik! :)
    (egy apró tanács: nemtom mennyire tudod a blog stílusát változtatni de ezen a hátteren a zöldessárga betűk, pl. cím, link dátum, elég rosszul látszanak)

    VálaszTörlés
  2. Hüüüü!!!! a legjobb szó tényleg a: MAGIQUE!!!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Aztán később több nakamalban (igy nevezik azokat a helyeket ahol a kavàt kapni lehet) is megfordultam.
    Ez az első élmény egy ilyen laza jellegű, inkabb kulfoldieknek fenntartott nakamal volt. De abszolút működött, en se a sűrűjébe vittem az embereket magamtól . Oda kanakkal kell menni. Az első komolyabb is már
    Kanakokkal voltak. A legkomolyabb kavazasaim a lifoui barátaimmal kapcsolatosak. Eleve már Lifoun, mikor az esküvőrol barátokhoz kerültem teljesen ismeretlenül. Egyik delutan, ebéd utan...hatul a kertben levo kishazban pihengettek nyitott ajtónál a fejemet majdnem kilogatva...a házigazda, Say (később meg fontos szereplő) jött, h mondja h ok most Raphyval (unokatesoja, idosebb, tortenelem tanar ...kesobb a legmelyebb kavazasaim hozzá kothetoek. Mindig ha a fővárosban volt elhivott magaval kavazni, nah azok is nagyon autentikus helyek voltak) mennek kavàzni, ha van kedvem akkor tartsak veluk, ahogy mar ma említették, h mehetnenk. Szóval utra keltem Lifou-n, Say-val és Raphyval kavazni. Egyik legdurvabb, abszurd elmenyem volt ez a kocsi út. Nagyon boldog voltam. Megerkeztunk. Voltak ott a szigeten elő külföldiek, szoval lehet ok is először egy nyugisabb helyre vittek. De voltak kanakok is. Odaultunk Sayval egy tarsasaghoz, ahol ult egy tetovalt arcu ember. Nagyon misztikus...bar kicsit veszitett a misztikumbol h egy fel cannabis levél volt a fél arcára tetovalva. De vele nagyon jott beszelgettem. Foleg o beszelt. Talan az életének osszes bölcsességét a letezessel kapcsolatban elmondta...de azotsis idézem őt. Akkor ugy ereztem egy filozofussal talalkoztam...nem egy nietschevel, de egy olyan emberrel, aki filozofikus beállítottsága révén leszűrt igazságokat a tapasztalt valóságàbol. Ezek nagyon értékes es valahol az emberi let pricipiumahoz vezethetőek vissza.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

+ 1 HÓNAP: Francia Guyana - Első nap