Ilyen vegyes... igeretes ...




Mar 2 es fel honapja vagyok itt. Beilleszkedtem, nem tevedek mar el. Ilyesmi. De gondoltam itt az ideje, h tobbet aktivkodjak a munkan kivul is. Eldontottem, h keresni fogok mindenfele munkan kivuli tevekenysegeket, baratokat.
Gondoltam megprobalom a Couchsurfinget is. 3 embernek irtam. 2 itt lakik a varosban, egy pedig nem messze innen az erdoben a ferjevel.
Az elso valaszt a hajojan lako ferfitol kaptam. Azt javasolta, h kavezas helyett menjunk el kicsit turazni. Ide a kozelbe, egy laza turara. Mondom rendben. Ugysem voltam meg miota itt vagyok. Tenyleg kozel van. 10 perc autoval. O ugy talalta a helyett, h mikor arra jart a kocsijaval latott egy folyot es gondolta, h az jon valahonnan… hat megnezte. Na most akkor mindenki kepzelje maga ele a Ram-szakadekot. Folyo csordogal a kovek kozott, itt-ott eleg meredek, homalyos kepek holmi lancokrol, korlatokrol… Nah ha megvan, akkor tessek megszorozni 4gyel es ime! Az en kis laza delutani turam.
 Mar az elejen eleg vad volt: csuszott, meredek volt. Oke akkor most inkabb gazoljunk a patakban. Kevesbe veszelyes. Mondom rendben (turaszandal! Az enyem mar 6. evet tolti, de meg mindig a legjobb opcio. : ) ) Aztan fak gyokerein kapaszkodtam, fakat olelgettem, terdemen masztam… Oke eddig megvagyunk (neha felotlott bennem, h valoszinuleg erre fogunk vissza is jonni. De elhessegetem. Eloszor jussak fel… ) Aztan egyszer csak meglattam a lancokat. Na mondom helyben vagyunk. De nekivagtam! Nehogy mar megfutamodjam… es valoban. Annyira nem is veszes. Lancok nelkul… na ugy mar az lenne. Kozben persze minden gyonyoru, vadregenyes taj, vizesesek, buja novenyzet. Turavezetom (nevezzunk most annak) csomo mindenrol beszelt. Novenyekrol, allatokrol. Ettunk vadepret. Lattam vizipokot. Eloszor nem allt ossze fejemben: vizben pok? De aztan eszembe jutott, h van ilyen mese is. Szoval: jah, persze, igen, ertem, vizipok… : ) Kb masfel orat masztunk fel. Aztan letelepedtunk egy helyen, ahonnan el lehetett latni egeszen a varosig. Kaptam szendvicset. A nagyobbat. Megettuk. Elveztuk a vizzugast. A oreg fakban, vizben, termeszetben levo energiakrol elmelkedtunk.
Kiserom erdekes figura. Az Antillakon szuletett (zarojel: a magyar oktatasrol: annyira bizarr, de sokan sokszor meglepodnek – peldaul o is - , h ha tudok valami helyet, h hol van. Antillak, Borneo, Papua Uj-Guinea… Lassan kezdem kikerni magamnak. : ) ), angol + orosz… meg nem tudom mi. Aztan most 20 eve itt el, a hajojan. Meseket ir allatokrol, kokuszhejbol egereket farag. Mindenkepp erdekes beszelgetotars. Visszafele menet peldaul osszeszedte a szemetet. Ezzel “koszonve” meg a turat a termeszetnek.
…es igen. Ugyanazon az uton mentunk vissza. Sokkal nehezebb volt. Valahogy felfele konnyebb. A kozepenel mar remegett a labam. Meg is kellett allnunk kicsit. Utana 3 napig olyan izomlazam volt… Alig tudtam mozogni. Nem szoktam en ehhez. De kellene. Jo sport.
Utana meghivott egy kavera a hajojara. Irto kivancsi voltam. Csonakkal kellett odamenni. Ezen kicsit meglepodtem. (A “Hogyan ne kerulj bajba” szabalyok kozott biztos ott van, h ne menj idegennel olyan helyre, amit nem tudsz magadtol elhagyni... de fo a pozitivitas. ) Erdekes volt nagyon. Mindenhol hajok kikotve egymastol 10-20 meterekre. Meglepoen sokan elnek igy. Kulon kis varosnegyed. A hajo nagyon klassz. Tenyleg mint egy lakas. Van minden. Furdoszoba, konyha, nappali, tobb haloszoba… Meglepoen tagas. Napenergiaval, 2 mini szelmalommal mukodnek a dolgok. Nem tudom hogyan toleralnam az allando ringatozast hosszutavon, de van egy hangulata.
Hirtelen ennyit most. Sok minden van amirol irhatok. Vonzas torvenye megint mukodik. 2 hetig unatkoztam, szomorkodtam… eldontottem, h valtoztatok. Elkezdtem aktivkodni. Erre – alig 1 nap alatt – annyi programom lett, h alig tudtam beosztani. Egy munkatarsam meghivott hetvegere turazni, piknizni. A nyelvoran megismertem egy amerikai lanyt, aki megkerdezte, h nincs-e kedvem talalkozni vele egyik nap a sulin kivul (rola meg irni fogok. Mert azota rengeteg mindent csinalunk egyutt. Megtalaltam az amerikai enem. Holnap indulunk turazni eszakra. Stoppal, couchsurfinggel… This is the beginning of the beautiful friendship… xD ) Az erdoben lako par meghivott magukhoz. Talaltam egy jogazo helyet. Szoval alakulnak a dolgok. Varom a hetveget. Lesem az idojaras jelentest. Joooo lesz…

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

+ 1 HÓNAP: Francia Guyana - Első nap